17 Mayıs 2009 Pazar

HastaHane 2

Gecen sefer size hastaneleri kisaca tanitmistim. Simdi biraz da doktorlardan bahsedelim. Yoga yaparken belimi incittigimi yazdigimi hatirliyorum. Ayaklarimi pergel gibi acip, oturdugum yerden saga ve sola tempolu bir sekilde nefes egzersizi yaparken, birden bir tik oldu ve ben kilitlendim. Gecer diye dusunmustum ama agrilar ve hareket edememem devam edince biz de 2. gun doktora gidelim dedik. Doktor rontgen cektirmemizi soyledi ve odasina neticeyle gittigimizde aynen su cumleleri kurdu: "Tam dusundugum gibi omurilikte kirik var, ameliyat 30 dakika surer, Elhamdulillah cok basariliyiz. Tarihe karar verdiginizde beni arayin." Simdi durup kendinizi benim yerime koyun. O kadar sasirdim ki (sadece sasirmadim, aptallastim), doktora agri kesici alayim mi, kas gevsetici sureyim mi, ya da korse taksam ise yarar mi? gibi basit sorular aklima gelmedi bile. Sok icinde doktorun odasindan cikinca ne yapacagimizi bilemiyorduk. Oncel annesini aradi, ben annemi aradim. Anneler birbirlerini aradi. Kisaca telefon operatorlerini o aksam biz zengin ettik. 

Rontgeni Turkiye'ye gonderdik. Rontgende gercekten omurilikte bir kirik oldugu tespit edildi, ancak bunun yeni degil 15 yil once oldugu soylendi. Spor yaparken belimi incitmisim ve farkina varmamisim. Ve saka gibi bu durum Suudi Arabistan'da ortaya cikiyor. Isi sansa birakmayan titiz Turk doktorlari bizden MR istedi ve gonderdigimizde neticelerimin temiz oldugu ortaya cikti. Bir hafta dinlenme neticesinde, agri kesici bile almadan yine eski halime donmustum. 

Ataturk ne demis, ben de aynisini diyorum: "Beni Turk doktorlarina emanet ediniz!" 

5 yorum:

Hilal dedi ki...

Gecmis olsun Gizem'cigim. Tamamen iyilestigine sevindim.

funda dedi ki...

amanin gecmisler olsun

Caglar dedi ki...

Gizem geçmiş olsun... aman oralarda kendinize dikkat edin..

durumuna endişe duydum fakat diyemeden geçemeyeceğim doktora çok güldüm :)

"ameliyat 30 dakika surer, Elhamdulillah cok basariliyiz."

Öncel'e selam

Malumatfuruş dedi ki...

Biraz geç oldu sanırım ama geçmiş olsun Gizem'ciğim. Aynı sorun bende de var sanırım. Bundan 10 sene kadar önce spor yaparken omurgama bir haller ettim ama korkumdan hiç göstermedim... Hala zaman zaman ben buradayım der. Seninkinin problem yaratmayacak bir şey olmasına çok sevindim.

Bülent Pakman dedi ki...

Tipik Arap doktor numarası. Eminim doktor Mısırlıdır. Çok gördüm. Hemen ameliyat hemen para. Hatta 1980 lerde bizim şuram ağrıyor diyen zavallı sapasağlam işçileri apandisitin var deyip böbreğini alanlar olmuş.