11 Mart 2009 Çarşamba

Arap mi, Filipinli mi?

Hani derler ya, "Efendim, Londra cok karisik, her milletten insan var, bir tane bile Ingiliz'e denk gelmedim." Ben bunu Arabistan icin soyle ceviriyorum: "Efendim, ne garip memleket burasi, Araplar nerde, bu ulkede calisanlar sadece cekik gozlu Filipinliler mi?" Tamam bir miktar, gercekten sadece bir tutam abarttim. Hizmet sektoru icin konusacak olursam, calisan baska memleketlerden de var, mesela Suriye, Misir, Lubnan, Filistin... Ama ben calisan bir Arap su ana kadar gormedim, sanirim hepsi evlerinde, petrol havuzlarinda yuzuyor olmali. Malum burada su bulmak da zor. Kesin petrol vardir o havuzun icinde...

Saka bir yana, hizmet sektorunu Filipinliler ele gecirmis. Nufusun yarisi neredeyse onlar. Cok ucuza calisip, resmen Araplarin arkalarini topluyorlar. Bir de buraya calismak icin gelmek onlar icin olumden beter, ama ekmek parasi geliyorlar. Ben bana temizlige gelen Daisy ile konustum, duyduklarim karsisinda sok oldum. 

Isci olarak calismaya gelen Filipinlilerin bir kere bir sponsor bulmalari lazim. Tabi bu sponsor Arap olmali. Kimi zaman evlenmeleri bile gerekebiliyor. Normalde isciler icin 2000 Riyale alinan vizeyi bazi Araplar isi ticarete doktugunden, vizeyi 2000'e alip, bu zavalli Filipino'lara 10.000 Riyal'e satiyorlar ve her yil 3.000 Riyal kira gibi bir ucret aliyorlar, vermezlerse pasaportlar bu sponsorda oldugu icin size herseyi yaptirabiliyorlar. 

Filipinliler gercekten cok caliskan bir millet. Yazik cok ezildikleri icin, kendilerine normal davranilmasi bile onlar icin cok buyuk bir olay. Diyorlar ki, "bizim ogunlerde ana besin kaynagimiz pirinc, bunu bize vermeyen insanlar var ve tum gun calismamizi bekliyorlar, nereden enerji alacagiz?" Pirinci de bizdeki pilav sanmayin; tereyagli mis kokulu.. bildiginiz lapa, yani ozel bir sey degil. Cok uzuluyorum Filipinlilere sormayin. O yuzden Daisy her geldiginde ona kendimize ne yaptiysam aynisindan ikram ediyorum, sagolsun yemeklerimi cok seviyor. Benim iyi bir asci oldugumu soyluyor, arada benden tarif aliyor. :) 

Araplar da daha sahip olduklari dukkanlari calisma saatlerinde acmamaya devam etsinler. Tok saticilar ne de olsa... Nasil olsa onlarin yerine calisan atom karinca bir millet var ulkerinde...

Durduk yere yine kizdim simdi bu Araplara...

5 yorum:

funda dedi ki...

eheh yakinda basini belaya sokacaksin :)

Hilal dedi ki...

Gizem'cim, blogun hayırlı, uğurlu olsun! Buradan merakla takip edeceğiz artık Arabistan maceralarını.

Kisses...

pesipembe dedi ki...

Merhaba Gizem,

Şu an Almanya'da yaşıyorum yaklaşık 1-2 ay sonra Cidde'de yaşamaya başlıycam. Eşimin işi sebebiyle geleceğiz oraya. Birkaç Compound var aklımızda ama görmeden karar vermek istemiyoruz açıkcası. Sen hangisindesin yada hangisini tavsiye edersin?

Sevgiler Özlem....

Adsız dedi ki...

:o))) bayıldımmmmm :o))))
ellerine sağlık
sevgilerimle
elcin

Engin Satana dedi ki...

Gizem selam,

Yazılarını okudum...Oldukça keyifliye benziyor. Birden Afrika'daki günlerime gittim çünkü iki kıtanın oldukça benzer yönleri var... Orada insanın farklı yönleri gelişiyor ve kendini daha iyi tanıyor.

Kendine iyi bak...

Engin