16 Mart 2009 Pazartesi

Compound Hayati

Coumpound'lar burada yasam alanlarina verilen isim, bizdeki site gibi. Tabi ki, Arabistan farkiyla, akliniza gelmeyecek detaylar burada luks sayildigi icin, compoundlarin varligi da burada hayati kolaylastiran baslica etkenlerden biri. 

Oncelikle compound icinde abaya giymeden dolasabiliyorsunuz. Yani caniniz havuza gitmek istedi, giy bikinini, git havuzuna, ya da spora gideceksin, giy sortunu, spor merkezinin yolunu tut. 

Compound secerken, tabi ki bircok soruya da cevap vermek gerekiyor, malum insanoglu beklentileri yuksek, acaba hepsini karsilayacak mi? Ben bu konuda biraz hazira kondugumu itiraf ediyorum. Oncel'cim benim icin herseyi yapmisti zaten. Ama buraya geldigimde bana baska bir yere tasinmayi isteyip istemedigimi de sordu. Sonucta compound ozellikle bayanlar icin cok onemli; kendinizi guvende hissetmeniz, rahatiniz, imkanlariniz, hepsi birbirini tamamlayan unsurlar. 

Ozetle, cok ciddi bir arastirma yapmamakla beraber, cok sevdigim bir arkadasimin yasadigi compoundda aklim celinmedi degil. Mura Bustan adindaki bu compound, sehir merkezinde, oldukca fazla imkanlari olan, bizimkine nazaran cok ailenin yasadigi, canli civil civil bir yer. Ben de acaba dedim, nasil olur buraya tasinsak. Sonra dusununce bizim compoundu da cok sevdigimi anladim. Hem Oncel burada ben geliyorum diye daha buyuk bir eve gecmisti, dolayisiyla benim de icime kendi compoundumuz daha cok sindi ve biz bahce tadilati, eve parke doseme islerine basladik. 

Ancak compound secerken bana gore sorulmasi gereken su sorular var:
  • Sehir merkezinde mi, sehrin biraz disinda mi olsun?
  • Imkanlari neler? (Spor salonu, tenis kortu, yuzme havuzu, alisveris merkezlerine gunluk otobus seferleri, vs.)
  • Cocuklar varsa, guvenli bir compound mu? (Araba trafigi vs.)
  • Compoundun genel gorunumu nasil? Yesil mi? Yoksa mahremiyeti korumak icin yuksek yuksek duvarlar mi var ve yesiller o duvarlarin arkasinda mi?
Kisaca compound diyip gecmeyin, burada bir omur gectigi icin, karar vermesi oldukca zor. :))

Sevgiler, Gizem

2 yorum:

pesipembe dedi ki...

harikasın Gizem

Adsız dedi ki...

Merhaba kesinlikle çok doğru yazmışsın. burda birlikte bakarız dedik eşimle senin beğendiğin yer olsun dedi bana ama keşke hazır bir eve gelseymişiz aramak burda çok zor...Compound mutlaka kişinin beklentilerini karşılamalı yoksa buraya alışma süreci çok çok zor geçiyor.. tecrübeyle sabittir:)) bildiğiniz compoundlar varsa bana iletirseniz sevinirim..Bu arada türk peyniri ve TEFAL ürünlerini nerde bulabilirim..